mandag, desember 08, 2008

Overambisiøs leseplan

På fredag har jeg eksamen, det betyr at jeg har satt opp en overambisiøs leseplan. Og for å se om det hjelper på motivasjonen tenker jeg å poste den her.

---
Todo / lesing før eksamen i datanettverk

- komme gjennom kapittel (innen onsdag kveld, seinest)
2  107 - 221
3  221 - 335
4  335 - 461
5  461 - 539

- Repetere innledningskapitlet

Gjøre (innen torsdag kveld, vel)
- eksamen h2007
- eksamen v2008
- eksamen 2003
- eksamen 2004

Fyll ut forkortelseslista og forklar de forskjellige

Skriv opp alle dumme spørsmål man kommer på før onsdag

Gå gjennom alle Wireshark/ukeoppgavefasiter (og oppgaver)

Dette må jeg kunne skikkelig:
- DNS - iterativ og rekursiv
- TCP 
- IP 
- sockets
- Dijkstras
- Routingprotokoller
- Utregning av forsinkelser, transmisjon -> pakke!

Dette bør jeg kunne skikkelig
- Persistent / ikke persistent forbindelse
- Multiplexing / demultiplexing
- Socket-ting
- og helt sikkert mye annet...
---

Sånn.
Da var det gjort.
Jeg ønsker herved meg selv lykke til.  Kan forøvrig opplyse om at jeg nå er på s. 221 (altså på begynnelsen av kap3, transportlaget) og at jeg har både julebrus, brune pinner og pepperkaker som hjelper litt på motivasjonen.

*dytte nesa tilbake i boka

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg skrev faktisk om IP og TPC idag :)
Ja akkurat det er ganske interessant :)
Selvom database er utrolig kjedelig. (selvom jeg fikk 4)
Det håper jeg også, og er vi heldige får vi den på torsdag :)
Lykke til med eksamen :)

runya sa...

Jepp, det er faktisk veldig gøy! Men blir ikke ordentlig gøy før man har en bok på over 800 sider som forteller deg om hvordan det virker og alle mulige sider ved det :P
Database er jo ikke så ille, jeg mener å huske jeg syntes det var ganske allright den gangen jeg gikk på vgs. :)

Anonym sa...

Lykke til! Jeg har trua :)