torsdag, mars 15, 2012

Tempel del 2

Vi er fortsatt i tempel noen få timer til før vi reiser videre til neste sted. Det er vistnok også et tempel, men vi vet veldig lite om når vi må stå opp osv der. Så det blir spennende å se.

Ellers så begynner det nå å gå litt bedre med de fleste av oss. Vi begynner å bli vant til å sove på tynne matter på varme gulv og de fleste får i seg stadig mer mat. Noe som definitivt trengs med så mye trening / program!

I går var vi også på sightseeing etter lunch og besøkte to templer som begge står på Unescos verdensarvliste. Det første stedet var kjent for sin spesielle buddhastatue som var hugd inne i en grotte i fjellet og har en helt spesiell geometri, buddhaen har nemlig en diamant i panna som ved en viss tid på dagen, når sola skinner på den, lyser opp viktige ting inne i templet. Denne diamanten ble i sin tid stjålet av japanerne og jeg vet ikke om den diamanten som er der nå er ekte eller har samme effekt. Dessverre fikk vi ikke ta bilder der inne, men sånn så det ut utenfor:

Neste sted var et stort tempelområde, med masse fin hage og noe turistifisert. Dette stedet ble også ødelagt av japanere i sin tid for å gjøre plass til en militærbase, men har blitt restaurert og er nå sånn det var før. Her er et bilde fra en av portene på veg inn til området


På bildet under har vi også rekonstruert et bilde fra fjorårets tur. På skiltet over hodet hans står det "watch your head"


Har også observert at de har mange søte ting her. F.eks kjøpte jeg denne i går. Smaken er som døvin fanta, men den var søt ^^


Resten av gårsdagen gikk med til middag og trening og hvile. Vi hadde en skikkelig hardøkt i går. Forsåvidt moro, men litt nedtur at det neste bare var grunntrening hele økta, jeg føler at det ikke er derfor jeg er der. Det hadde vært litt mer givende og faktisk trene Sunmudo, men for all del. Ble sliten og sov godt!

Akkurat nå så har vi litt fri før vi skal ha morgentrening, i den grad det kan kalles det etter å ha stått opp fire ;) Heldigvis har de også den filosofien at vi trener rolig om morgenen og hardt om kvelden. Det liker kroppen min! Apropos kroppen min så er det også ganske spesielt når den er så sliten at den nesten ikke orker å gjøre motstand og dermed føler man seg plutselig veldig myk i tøyestillinger. Gøy!

Ja. Tror det var det jeg hadde å melde nå. Etter lunch i dag reiser vi videre til et nytt tempel, og aner ikke om jeg får blogget derifra. Time will show :)

Ingen kommentarer: