tirsdag, juni 19, 2007

Stjålet pc

Deler av dette innlegget ble først postet i dagboka, men jeg velger å poste det her også i tilfelle hvis-om-atte noen skulle se noe.


Fredag begynte ganske bra, kom meg innover til Oslo etter litt morgenstress. Tusla litt rundt med Elisabeth og Signa før jeg vandra opp til kontoret, satte fra meg bagen med pc o.l ved sofaen og tusla inn på PedAvd, som er kontoret rett innenfor.
Blir sittende der stort sett fram til vi skal reise, og da oppdager jeg at pcen min er borte. Tenker først at nå er det noen som tuller med meg, fordi folk vet at jeg er glad i pcen min og det er sikkert festlig å låne den, eller noe, og nå ville jeg jo ha den tilbake fordi vi skulle reise og holde kurs. Men nei, ingen hadde sett den. Den var og er, rett og slett søkk borte. Det eneste man har å gå etter er en mistenkelig mann i heisen som hadde unnskyldt seg med feil etasje eller noe. Så skulle noen komme over en gammel og slitt Acer Aspire 1410 på nettauksjon el.l. så si gjerne ifra så jeg kan sjekke det. Er jo på utkikk selv også, men det kan jo hende at noen andre ser noe.. Og Pcen i seg selv er ikke av overveldende stor verdi, det er mest det som ligger inne på den. Blant annet alle bildene jeg har tatt den siste måneden o.l. Er endel bilder av de siste dagene på vgs og det hadde vært fint å få igjen...


Dette skrev jeg på søndag, oppdateringen nå er at saken er anmeldt og jeg har fått snakka med forsikringsselskapet. Noen av bildene håper jeg å få igjen ved å kjøre PC inspector smart recovery på minnekortet, men jeg vet ikke om det funker ennå, siden det fortsatt kjører og nå tar for seg bildene som allerede er på kortet.

Har også sett litt etter ny pc, og pr nå så er det vel tre stykker jeg kikker mest på. En fra Multicom, Tundra og Dell. Vil helst ha pc på enten 12 eller 14" denne gangen, fordi de er praktiske og funker til mitt bruk. Skulle noen ha noe å anbefale så hyl ut, og prisnivå på rundt 10 - 12000.

Ingen kommentarer: