tirsdag, juni 19, 2007

Jobbfrustrasjoner

Bare for å ha det sagt først som sist, jeg liker jobben min, og synes at det i det store og heke er ganske trivelig å være på jobb, men noen frustrasjoner finnes.

1. 20-kroninger, vi er så heldige at vi har hatt spilleautomater (Heldigvis forsvinner de i morgen!) og dermed skal det veksles 20-kroninger, helst 500 og 1000 kroner av gangen. Dette er ganske festlig å telle opp, spesielt om det står kø i kassa.

2. Telefoner, herunder også folk som kun skal snakke med sjefen. Det ringer alltid folk, spesielt når det passer som dårligst og skal sette opp enten en duo, V5, Dagens dobbel eller langodds. Eller gjerne alle sammen, og slikt tar tid.

3. Folk som har det så travelt at de ser ut som om de er i ferd med å tippe over, og er gjerne sure og sinte i tillegg.

4. Folk som skal ha ut penger så det blir akkurat på deres konto, selv om det de får er et tåpelig beløp, disse er gjerne stressa i tillegg.

5. Folk som spiller massevis av bonger, gjelder spesielt trav, og når du er sikker på at de er ferdig så blar de plutselig opp en bunke bonger du må sjekke. Hvorfor ikke gjøre det i samme operasjon, så sparer alle tid, og jeg slipper å dra fram kalkulator eller hoderegning.

6. "Jeg skal ha en pølse" - Javel, kan du si meg noe litt mer spesifikt? Dette gjelder også for kuleis og tildels Slush.

7. Folk som leverer akkurat i det løpet er i ferd med å gå. Hva med å tenke litt, og sette opp trippelen, duoen eller vinner/plass litteranne i forvegen, slik at jeg/vi rekker å ta hånd om hver kunde og sikre at alle får levert.

8. "Ja, jeg skal tippe litt, jeg."
Du skal det ja, hva skal du tippe om jeg tør spørre?

9. Frekke folk og folk som absolutt skal ha hele tiden, og du aldri får et takk eller noe som helst til svar når du prøver å være hyggelig. I tillegg synes jeg folk som spør etter sukkerbiter til kaffen er irriterende. Er det ikke bra nok for deg å få gratis kaffe?

10. Folk som "bare" skal ha en ting til, etter du har slått inn på kassa og må stå der og vente, eller aller helst allerede har tatt i mot betaling.

Dette var ti punkter. Jeg får komme med et innlegg som forteller det trivelige med jobben en dag også.

2 kommentarer:

Marius sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Unknown sa...

Dette må du bare leve med. Vær glad du ikke jobber i en større kiosk med flere pølsetyper :P