onsdag, august 06, 2008

Fine ting med jobben

For langt om lenge siden så skrev jeg ett blogginnlegg om kjipe ting med jobben. Nå tenker jeg at det er på høy tid å komme med noen positive ord om dette tidsfordrivet som har lagt beslag en hel del av sommeren min.

1. Folk. Det er faktisk en hel del hyggelige folk innom. Og mange av de igjen er innom hver dag, så man blir jo nesten kjent.

2. Å dele ut penger. Det er lite som er så hyggelig som når folk vinner og du kan gi dem en litt finere dag.

3. Spøk og tull. Vi er flinke til å ha det moro, og litt selvironi er det ganske greit å ha når du driver med spill.

4. Sjokolade og kuleis! Det å ha kuleis og sjokolade tilgjengelig til enhver tid er til tider litt slitsomt, men i det store og hele svært positivt. Spesielt kuleisdisken når det er varmt er svært bra! En skal ikke kimse av Mokkatrøffel eller festkaramell uansett vær heller. Bare sånn for å ha det sagt.

5. Travløp. Det er faktisk litt mer interessant enn en kunne tro. Og det gir en ganske mange samtaleemner. Ihvertfall om du følger med litt i hva som skjer.

6. Tullprat. Etter en sommer på Jaren er det utrolig hva jeg nå kan om slektskap, sykdommer, giftemål, begravelser og annet relevant sladder. Også må du jo for all del ikke glemme været!

7. Sånn passe hektisk. Det er faktisk utrolig mye som må ordnes, faktisk mer enn å bestille varer og stå bak kassa. Det er retur, flere typer bestillinger, rydding, kaffekoking, brus i skapet, post, programmer, andelslag osv osv

Ja, det var sånn omtrentlig det jeg kom på i denne omgang.

Jeg liker jobben min, og om jeg får det for meg en vakker dag så kanskje jeg tar over Bua?

Ingen kommentarer: